Tasmania - bardziej na południu jest już tylko biegun (2003) część II

05:41 Dominika 0 Komentarze

Cuda natury

Po dotarciu do kempingu Derwent Bridge, rozbiliśmy wieczorem namiot (staliśmy się mistrzami rozkładania namiotu po ciemku!) i poszliśmy spać. Nie przewidzieliśmy, że w nocy będzie 5 stopni, brrrrr.... Następnego dnia wybraliśmy jednodniowy trek (Mt Rufus - Platypus Bay - Shadow Lake) i ruszyliśmy w trasę. Nie da się opisać piękna dzikiej przyrody w tym parku, papugi i inne egzotyczne ptaki, splątane korzenie ogromnych drzew, piękne, spowite mgłą jeziora, zresztą zobaczcie sami:

Diuny i Wild wild west

Na zachodzie znowu poczuliśmy się jak nad Bałtykiem, urzekły nas diuny Henty Dunes, niestety pogoda nam nie dopisywała...

Mijane po drodze miasteczko Queenstown z pozoru wyglądało na opuszczone, dopiero po bliższych oględzinach można było dostrzec przemykających się nielicznych mieszkańców, łypiących na nas z zaciekawieniem. Miejsce sprawiało wrażenie miasteczka iście z amerykańskiego westernu, brakowało tylko bójki kowbojów pod saloonem :)

"Będziemy spać na plaży, będzie romantycznie"

Jadąc na zachód po południu, nie mogliśmy oprzeć się wrażeniu, że jedziemy na koniec świata. Niesamowicie żółte słońce, które było już nisko nad horyzontem oślepiało nas, nadając całej okolicy niesamowicie pomarańczowy poblask.

Kiedy dotarliśmy na nasz "romantyczny" camping na plaży w Trial Harbour, wysłałam Bartka na górę, żeby upamiętnił to niezwykłe miejsce. Spojrzeliśmy na mapę dla pewności i dopiero wtedy zauważyliśmy, że przy brzegu zaznaczone całe mnóstwo wraków statków. Chmury wyciągały po nas swe rozczapierzone szpony, wiatr targał namiotem, a fale złowieszczo rozbijały się o skały. Było tak romantycznie, że aż nie do zniesienia. Poszłam spać do samochodu, a Bartek wkrótce dołączył pod pretekstem, że musi mnie pilnować :)

Następnego dnia musieliśmy już pędzić w stronę Launceston, nasz wakacje dobiegły końca. Zdecydowanie Tasmania jest najpiękniejszym i najdzikszym miejscem, jakie kiedykolwiek odwiedziliśmy!

Masz pytanie? Napisz!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Etykiety

Adelajda Al Hoceima Alcatraz Alice Springs aligatory Ameryka Anglia Aragac Arches Arizona Armenia Australia Auvernier Bacalar bagna Bagni San Filipo Bains de Lavey baleal Bali Baltics Bałtów Big Sur Bolsover Castle Borneo Brevard Zoo Bristol Bryce Bułgaria Cairns Calakmul California Cambridge Cancun Capella della Vitaleta castle cejlon Celestun cenoty ceylon Chęciny Chichen Itza Christ Church Coba Cocoa Beach Colorado Cracow Cromer czekolada Darwin Death Valley Denver Disneyland Dolina Krzemowa Dolina Śmierci Dublin dżungla Erywań Estonia Everglades Facebook featured Fez flamingi Floryda foki Francja Genewa Gibraltar Google Grand Canyon Grenada Gruyères Guiness hana hawaje herbata Hikkaduwa Hiszpania honolulu Howth Ireland Irish Whiskey Irlandia Islandia Janowiec jaskinia wiatru Jermuk Jukatan Kalifornia Kandy Kanion Antylopy Kazimierz Kennedy Space Center Khao Sok kieleckie Ko Lanta Kosgoda Krabi Kraków Krzemionki Krzywa wieża Krzyżtopór Lavenham Legoland Liguria Lincoln Little Adam's Peak lizbona Loch Ness Londyn Magnuszew majówka Malaga Malahide Malezja Maroko Masca Maui Meknes Meksyk Melilla Merida Mesa Verde Miami Mirissa Montalcino Montepulciano Monteriggioni Monument Valley narty Neuchâtel Nevada New York nine arch bridge Noravank Norwich Nottingham Nowy Jork oahu obidos ocean Opatów oporto Orlando Palenque Paryż pidurangala piza plaża Plovdiv Podróżuj z dziećmi Poland Polska Poppi porto Portree portugal portugalia pustynia rejs road to hana Roberto Barrios Rocca di Tentennano ruiny Sac Actun San Francisco san gimignano Seaworld Sewan Siena Siesta Key Słoneczny Brzeg słonie snorkelling Space Coast srilanka St.Michan's St.Patrick's Stonehedge surfing Sydney Szefszawan Szkocja Szwajcaria Święty Krzyż Tajlandia tanie loty tanie podróżowanie Tasmania Tatev Teide Teneryfa Toskania Trang udawalawe UK USA Utah Uxmal Valladolid Volpaia volterra waikiki wakacje Warna weekend Wielki Kanion wino Włochy wodospad wyspa Skye Wyspy Kanaryjskie zamek zamki Zion żółwie