Tasmania - bardziej na południu jest już tylko biegun (2003) część I

11:37 Dominika 0 Komentarze

Tydzień wakacji wiosennych (marzec) w college'u postanowiliśmy wykorzystać na maksa, dlatego kupiliśmy bilety lotnicze na Tasmanię. Pożyczyliśmy namiot i karimaty, spakowaliśmy się w 2 plecaki i po wypożyczeniu najtańszego auta w wypożyczalni w Lounceston ruszyliśmy w siną dal :)

Oto nasza trasa:
 Launceston - St Columba Falls - St Helens - Bicheno - Wineglass Bay (Freycinet National Park) - Swansea - Port Arthur - Tasman National Park - Hobart - Dervent Bridge - Cradle Mountain Lake Saint Clair National Park - Queenstown - Trial Harbour - Burnie - Launceston

W świecie Władcy Pierścieni

Naszym pierwszym punktem widokowym był wodospad St Columba Falls, jeden z najwyższych na Tasmanii. Prowadzący do niego trek przywodził na myśl krainę elfów, zobacz sam!

Najbardziej romantyczna zatoczka świata

Po pysznym seafood w  Bicheno, dojechaliśmy na parking pod Parkiem Narodowym Freycinet, zapakowaliśmy sobie niezbędne rzeczy w plecaki i po półtoragodzinnym treku przez górę znaleźliśmy się w zatoce Wineglass Bay. Dotarliśmy jak już było ciemno, także rozbiliśmy namiot na darmowym campingu i poszliśmy spać. W nocy tajemniczy gość usiłował wywąchać przez płótno namiotu jaki smak zupki chińskiej jedliśmy na kolację - trochę nas przyznam zestresował :) Winowajcę znaleźliśmy rano! Śliczny malutki wallaby :) A widok zatoki z rana nas oszołomił!

BTW: Wszystkie zdjęcia razem robiliśmy przez samowyzwalacz. W czasie kiedy odwiedzaliśmy Tasmanię, było tam tak pusto, że aż straszno :)

Białe plaże na wschodzie

Wschodnia Tasmania przypomina trochę nasze piękne bałtyckie plaże, z dokładnością do innego koloru wody. To widok na wybrzeże w Swansea, gdzie jedliśmy na plaży własnoręcznie przygotowane śniadanie.

Jadąc do Hobart zatrzymaliśmy się na kempingu przy Parku Narodowym Tasman. Po drodze drogę przebiegł nam diabeł tasmański (miejmy nadzieję, że nie przyniesie nam pecha!), a w samym parku czekał na nas nowy przyjaciel :)

Po Hobart wzięliśmy na cel park narodowy Lake St.Clair, czyli kierujemy się na zachód. O tym w II części, zapraszamy!

Masz pytanie? Napisz!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Etykiety

Adelajda Al Hoceima Alcatraz Alice Springs aligatory Ameryka Anglia Aragac Arches Arizona Armenia Australia Auvernier Bacalar bagna Bagni San Filipo Bains de Lavey baleal Bali Baltics Bałtów Big Sur Bolsover Castle Borneo Brevard Zoo Bristol Bryce Bułgaria Cairns Calakmul California Cambridge Cancun Capella della Vitaleta castle cejlon Celestun cenoty ceylon Chęciny Chichen Itza Christ Church Coba Cocoa Beach Colorado Cracow Cromer czekolada Darwin Death Valley Denver Disneyland Dolina Krzemowa Dolina Śmierci Dublin dżungla Erywań Estonia Everglades Facebook featured Fez flamingi Floryda foki Francja Genewa Gibraltar Google Grand Canyon Grenada Gruyères Guiness hana hawaje herbata Hikkaduwa Hiszpania honolulu Howth Ireland Irish Whiskey Irlandia Islandia Janowiec jaskinia wiatru Jermuk Jukatan Kalifornia Kandy Kanion Antylopy Kazimierz Kennedy Space Center Khao Sok kieleckie Ko Lanta Kosgoda Krabi Kraków Krzemionki Krzywa wieża Krzyżtopór Lavenham Legoland Liguria Lincoln Little Adam's Peak lizbona Loch Ness Londyn Magnuszew majówka Malaga Malahide Malezja Maroko Masca Maui Meknes Meksyk Melilla Merida Mesa Verde Miami Mirissa Montalcino Montepulciano Monteriggioni Monument Valley narty Neuchâtel Nevada New York nine arch bridge Noravank Norwich Nottingham Nowy Jork oahu obidos ocean Opatów oporto Orlando Palenque Paryż pidurangala piza plaża Plovdiv Podróżuj z dziećmi Poland Polska Poppi porto Portree portugal portugalia pustynia rejs road to hana Roberto Barrios Rocca di Tentennano ruiny Sac Actun San Francisco san gimignano Seaworld Sewan Siena Siesta Key Słoneczny Brzeg słonie snorkelling Space Coast srilanka St.Michan's St.Patrick's Stonehedge surfing Sydney Szefszawan Szkocja Szwajcaria Święty Krzyż Tajlandia tanie loty tanie podróżowanie Tasmania Tatev Teide Teneryfa Toskania Trang udawalawe UK USA Utah Uxmal Valladolid Volpaia volterra waikiki wakacje Warna weekend Wielki Kanion wino Włochy wodospad wyspa Skye Wyspy Kanaryjskie zamek zamki Zion żółwie