Sri Lanka w 9 dni z dziećmi - fotogaleria, propozycja trasy, informacje praktyczne część 1 (maj 2016)

00:05 Dominika 2 Komentarze

Długo nie mogliśmy się zdecydować, gdzie pojechać na majówkę. Po zeszłorocznej Szkocji, która choć przepiękna, pogodą nas nie rozpieszczała, postanowiliśmy poszukać cieplejszej okolicy :) Ze względu na krótki czas (9 dni) w grę wchodziły też tylko wyloty z Warszawy i w miarę krótka podróż bez długiego międzylądowania. Zaszaleliśmy więc w promocji Qatar Airways i trafiliśmy na Sri Lankę!

Niecałe 13 h lotu i na nieco ponad tydzień zamieniliśmy chłodną deszczową Polskę na upalną i zieloną Sri Lankę.

Oto nasza trasa:

Gnając do Lwiej Skały, czyli bliskie spotkanie trzeciego stopnia z lankijskimi kierowcami

Po wylądowaniu w Kolombo, wymianie pieniędzy (warto na lotnisku) i kupnie karty SIM, przywitaliśmy się z naszym kierowcą, Buddhim, i pognaliśmy w głąb wyspy na spotkanie z wpisaną na listę Unesco Lwią Skałą, czyli Sigiriją. Po drodze umarliśmy ze strachu kilka razy za sprawą wyprzedzających nas z każdej strony tuk tuków, ale udało się :) Poszliśmy za radą wielu blogerów i zamiast wspinać się na obleganą Sigiriję, zdobyliśmy sąsiadujący z nią szczyt Pidurangala, z którego mieliśmy piękny widok nie tylko na Lwią Skałę, ale i na całą okolicę. Zobaczcie sami:

Dodatkowy plus, wstęp na Pidurangala jest dużo tańszy, a wspinaczka ciekawsza niż nudne schodki na Lwiej Skale!

W pobliżu Lwiej Skały jest możliwość zwiedzenia tradycyjnej chatki lankijskiej, całość jest dość przyjemna i atrakcyjna szczególnie dla dzieci, na miejsce dojeżdża się najpierw powozem, potem tratwą, a oto co czeka nas w chatce:

Świątynie czas start! Złota Świątynia w Dambulla i Świątynia Zęba w Kandy

Nie przez przypadek w nagłówku słowo świątynia jest użyte aż 3 razy. Wzdłuż drogi świątyń na Sri Lance jest nieprzebrana ilość: niewielkie z Buddą, ogromne i bogato zdobione hinduistyczne wieże, zdarzają się także meczety i kościoły chrześcijańskie. Wszystkie religie współegzystują na wyspie w całkowitej harmonii, którą moim zdaniem wspaniale oddaje to miejsce (przy jednym z hoteli):

Złota Świątynia jest bardzo ciekawym miejscem, na pierwszy rzut oka kiczowaty złoty Budda może zniechęcić, ale po wspięciu na wzgórze i dotarciu do oryginalnej, składającej się z 5 jaskiń świątyni to wrażenie mija. Zobaczcie sami:

Z kolei Świątynia Zęba jest ogromną i okazałą budowlą, w której przechowywana jest najświętsza relikwia na wyspie: ząb Buddy. Sam ząb przechowywany jest w 6 szkatułkach, do których klucze ma 6 najwyższych dostojników, a złotą stupę, w której trzymane są szkatułki można zobaczyć np. wieczorem, kiedy to ok. 19.00 otwierane są drzwi do komnaty, gdzie trzymana jest relikwia.
Tak to wygląda:

Zakupy w Kandy

Kandy jest, naszym zdaniem, jedną z ładniejszych lankijskich miejscowości. Zarezerwujcie pokój w jednym hoteli położonych wysoko na zboczu, a powita Was z rana taki widok:

Warto tu spędzić więcej czasu, niestety my byliśmy pod presją i zajrzeliśmy tylko do wytwórni ozdób i mebli z drewna oraz do zakładu produkującego biżuterię. Dzieciaki z otwartymi buziami przyglądały się pracy pana strugającego maski i z wielkim zaciekawieniem obejrzały emitowany w zakładzie jubilerskim film o kopalniach odkrywkowych drogocennych kamieni. My potraktowaliśmy ten film z przymrużeniem oka - no bo kto w XXI wieku uwierzy w ręczne kopanie ziemi, uszczelnianie ścian miejscowymi krzakami i używanie świeczek? Nie mówiąc o ręcznym przepłukiwaniu żwiru w poszukiwaniu drogocennych szafirów, szmaragdów i innych kosztowności? Myśleliśmy sobie - ot, takie zmiękczanie klienta przed próbą sprzedaży :) Głupio nam było, gdy w drodze do Sinharaja widzieliśmy niejedną taką kopalnię...

Zielono mi, czyli droga przez pola herbaciane

Droga z Kandy do Nuwara Eliya ciągnie się przez bezkresne pola herbaty, wzdłuż drogi rozsiane są także główne fabryki, gdzie liście są suszone, rozdrabniane i pakowane w paczki. My odwiedziliśmy Blue Field, ale pewnie każdy wybór w tym przypadku będzie ciekawy,

Sama Nuwara Eliya jest najwyżej położoną miejscowością na wyspie. Oprócz tego, że jest otoczona polami herbaty, sama miejscowość nie zachwyca i szczerze mówiąc, na dłużej nie opłaca się tu zatrzymywać...

Ella, czyli perełka w dżungli

Zatrzymać, i to na dłużej, warto za to w małej miejscowości Ella. Choć słyszeliśmy, że w sezonie jest bardzo zatłoczona i pełna turystów, poza sezonem to raj na ziemi. Piękne pola herbaty i widoki z okoliczne góry, możliwość ciekawych treków (Little Adam`s Peak, Ella Rock) a także niezwykle malowniczy Nine Arch Bridge, to są z pewnością wystarczające powody, żeby spędzić tam przynajmniej kilka dni.

O dalszej części naszej wyprawy dowiesz się w kolejnym wpisie...

O naszym subiektywnym TOP 10 atrakcji na Sri Lance przeczytacie tutaj!

Hotele

okolice Sigiriya - Hotel Acme http://www.acmehotelhabarana.com
Super czysty, nowy hotel, proście o pokój na dole po prawej stronie od recepcji, a po rozsunięciu drzwi tarasowych będziecie mogli od razu wskoczyć do basenu :) Jest lodówka! Bufet śniadaniowy urozmaicony i smaczny. WIFI.

Kandy - Peak Residence http://www.peakresidencekandy.com
Nieco nagryziony zębem czasu, zwłaszcza w łazience, hotel z przepięknym widokiem na całe Kandy. Ogromne pokoje, ale brak lodówki.  Śniadanie bufet typowe, aczkolwiek zdecydowanie bogatsze niż w kolejnych 2 hotelach: owoce, smażone jajka, nutella(!) i tosty. WIFI.

Nuwara Eliya - Gregory's Bungalow http://www.gregorybungalow.com
Trafiliśmy tu przypadkiem, bo nasz kierowca coś pokręcił, a Royal Hills, w którym mieliśmy nocować był akurat wypełniony. Hotelik w miarę, choć dwójka z widokiem na jezioro zdecydowanie ładniejsza niż pokój rodzinny z widokiem na inny hotel. Łazienka niezbyt czysta, brak WIFI. Śniadanie do stolika, standardowe: jajka, tosty, owoce.

Ella - 9 Arch Hotel http://www.9arch.com
Sprawiający wrażenie niewykończonego, mały hotelik z ładnym widokiem w bliskiej odległości od Little Adam`s Peak i Nine Arch Bridge. Śniadanie do stolika, bardzo podstawowe, ale pokoje duże, z moskitierą.WIFI praktycznie nie działało.

Informacje praktyczne:
-Na Sri Lance obowiązuje wiza, najlepiej kupić przez internet. Koszt 35$ (dzieci są zwolnione z opłaty). Link do strony www: http://www.eta.gov.lk Na miejscu wiza kosztuje 40$.

-Oprócz obowiązkowych szczepień warto dzieci zaszczepić również na WZW A.

-Po Sri Lance jeździ się bardzo wolno ze względu na słabą jakość dróg i szalonych kierowców tuk tuków. Jedyną porządną trasą jest autostrada z Kolombo na południe, na pozostałych jazda jest dość wymagająca!

-Jeśli tak jak my, macie mało czasu, ale apetyt na odwiedzenie wszystkich ciekawych punktów oraz dzieci, które niekoniecznie lubią drałować z plecakiem w upale, zainwestujcie w auto z kierowcą. Wypożyczenie auta na własną rękę kosztuje ok 40$, a kierowcę można znaleźć już od 50-60$ ( w tym benzyna, kilometry, opłaty za autostrady i parkowanie oraz wszystkie koszty kierowcy). Bez błądzenia, a przede wszystkim bez strachu, bo poruszanie się po lankijskich drogach to łagodnie mówiąc masakra :) My polecamy tę opcję, a oto namiary na naszego sympatycznego sprawdzonego kierowcę na Sri Lance: Buddhika Gomis, buddhikagomis@gmail.com

-Planując zwiedzanie, pamiętajcie, że słońce zachodzi koło 19.00, dobrze jest trafić na nocleg przed tą godziną...

1. pytanko odnośnie kierowcy? czy kwoty podane przez was to ceny za 1 dzień, czy za cały wasz 9 dniowy pobyt?

2. Już odpowiedzieliśmy na priv :) To cena za dzień. Pozdrawiamy!

Masz pytanie? Napisz!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Etykiety

Adelajda Al Hoceima Alcatraz Alice Springs aligatory Ameryka Anglia Aragac Arches Arizona Armenia Australia Auvernier Bacalar bagna Bagni San Filipo Bains de Lavey baleal Bali Baltics Bałtów Big Sur Bolsover Castle Borneo Brevard Zoo Bristol Bryce Bułgaria Cairns Calakmul California Cambridge Cancun Capella della Vitaleta castle cejlon Celestun cenoty ceylon Chęciny Chichen Itza Christ Church Coba Cocoa Beach Colorado Cracow Cromer czekolada Darwin Death Valley Denver Disneyland Dolina Krzemowa Dolina Śmierci Dublin dżungla Erywań Estonia Everglades Facebook featured Fez flamingi Floryda foki Francja Genewa Gibraltar Google Grand Canyon Grenada Gruyères Guiness hana hawaje herbata Hikkaduwa Hiszpania honolulu Howth Ireland Irish Whiskey Irlandia Islandia Janowiec jaskinia wiatru Jermuk Jukatan Kalifornia Kandy Kanion Antylopy Kazimierz Kennedy Space Center Khao Sok kieleckie Ko Lanta Kosgoda Krabi Kraków Krzemionki Krzywa wieża Krzyżtopór Lavenham Legoland Liguria Lincoln Little Adam's Peak lizbona Loch Ness Londyn Magnuszew majówka Malaga Malahide Malezja Maroko Masca Maui Meknes Meksyk Melilla Merida Mesa Verde Miami Mirissa Montalcino Montepulciano Monteriggioni Monument Valley narty Neuchâtel Nevada New York nine arch bridge Noravank Norwich Nottingham Nowy Jork oahu obidos ocean Opatów oporto Orlando Palenque Paryż pidurangala piza plaża Plovdiv Podróżuj z dziećmi Poland Polska Poppi porto Portree portugal portugalia pustynia rejs road to hana Roberto Barrios Rocca di Tentennano ruiny Sac Actun San Francisco san gimignano Seaworld Sewan Siena Siesta Key Słoneczny Brzeg słonie snorkelling Space Coast srilanka St.Michan's St.Patrick's Stonehedge surfing Sydney Szefszawan Szkocja Szwajcaria Święty Krzyż Tajlandia tanie loty tanie podróżowanie Tasmania Tatev Teide Teneryfa Toskania Trang udawalawe UK USA Utah Uxmal Valladolid Volpaia volterra waikiki wakacje Warna weekend Wielki Kanion wino Włochy wodospad wyspa Skye Wyspy Kanaryjskie zamek zamki Zion żółwie