Liguria - La vita è bella (2014)

10:33 dominika 0 Komentarze

Nasza wycieczka do Ligurii była nijako efektem super promocji LOT-u do Mediolanu :) Wypożyczyliśmy auto na lotnisku i w 2 godziny później dotarliśmy na (naszym zdaniem) jeden z najpiękniejszych fragmentów włoskiego wybrzeża.

Podróżowaliśmy z naszymi dziećmi - żywą 5-latką i uwielbiającym basenowe szaleństwa 7-latkiem, więc trochę zwiedzaliśmy, a trochę odpoczywaliśmy w naszym B&B. Oto nasze wycieczki, na które mieliśmy 4 dni:

Zakwaterowaliśmy się tuż nad miejscowością Santa Margherita Ligure w uroczym agriturismo, u nijakiego Pana Kopytko (www.villagnocchi.it).  Pokoje u Pana Kopytko tanie nie są (90 EUR za noc/pokój dwuosobowy), ale i sama Liguria poraża cenami...
Dobra rada: jeśli tam zamieszkasz, wypożycz mały samochód! Droga prowadząca do posiadłości jest wąska, kręta i stroma. My wypożyczyliśmy Forda Focusa i byliśmy mokrzy za każdym zjazdem i podjazdem :) A oto widok z basenu:

[...}Jest długie lato w Portofino, i dużo gości z wszystkich stron[...]

Do słynnego Portofino warto wybrać się lokalnym autobusem, droga tam wiodąca jest strasznie wąska i mijanie się tam z innymi pojazdami zakrawało o szaleństwo... Sam port jest malusieńki, natomiast jachty w nim stojące ogromne i ekskluzywne. Samo miasteczko mnie nie zachwyciło, natomiast warto wspiąć się do górującego nad portem Castello Brown, z którego rozciąga się malowniczy widok na całą zatoczkę.
Rzeźby w porcie przywołują pytanie: co autor miał na myśli? Ewentualnie, jakie grzybki zażył przy swojej pracy :)

Liguria w pigułce

czyli urokliwe miasteczko Camogli... Są tu i kolorowe stare kamienice, i molo, i latarnia morska i kącik zakochanych :) Przyznam, że podobało mi się dużo bardziej niż snobistyczne Portofino...

Marysi spodobało się tak bardzo, że zapragnęła uwiecznić tam swojego Przyjaciela :)

Kurort wielkomiejski

Pobliskie miasto Rapallo jest już typowym dużym kurortem, mnóstwo knajpek turystycznych, grajkowie na deptaku i plaża pełna wysmażonych ciał. Główną ciekawostką jest tam częściowo zachowana fortyfikacja i stare armaty, na które nasze dzieci od razu wskoczyły.

Powiew snobistycznych Włoch

Do Ligurii warto się wybrać, nie tylko, żeby zobaczyć przepiękne kolorowe miasteczka na skałach, otoczone turkusową wodą i pięknymi wzgórzami. Warto pooglądać luksusowe jachty, nacieszyć oko wystawami eleganckich sklepów, a przede wszystkim pozazdrościć elegancko ubranym staruszkom przechadzającym się pod rękę nadmorską promenadą. I choć na cztery dni nacieszyć się włoskim dolce vita :)

Masz pytanie? Napisz!

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Etykiety

Adelajda Al Hoceima Alcatraz Alice Springs aligatory Ameryka Anglia Aragac Arizona Armenia Australia Bacalar bagna baleal Bali Baltics Bałtów Big Sur Bolsover Castle Borneo Brevard Zoo Bristol Bułgaria Cairns Calakmul California Cambridge Cancun castle cejlon Celestun cenoty ceylon Chęciny Chichen Itza Christ Church Coba Cocoa Beach Cracow Cromer Darwin Death Valley Disneyland Dolina Krzemowa Dolina Śmierci Dublin Erywań Estonia Everglades Facebook featured Fez flamingi Floryda foki Francja Genewa Gibraltar Google Grand Canyon Grenada Gruyères Guiness herbata Hikkaduwa Hiszpania Howth Ireland Irish Whiskey Irlandia Janowiec Jermuk Jukatan Kalifornia Kandy Kazimierz Kennedy Space Center kieleckie Kosgoda Kraków Krzemionki Krzyżtopór Lavenham Legoland Liguria Lincoln Little Adam's Peak lizbona Loch Ness Londyn Magnuszew majówka Malaga Malahide Malezja Maroko Meknes Meksyk Melilla Merida Miami Mirissa narty Neuchâtel Nevada New York nine arch bridge Noravank Norwich Nottingham Nowy Jork obidos ocean Opatów oporto Orlando Palenque Paryż pidurangala plaża Plovdiv Podróżuj z dziećmi Poland Polska porto Portree portugal portugalia pustynia rejs Roberto Barrios ruiny Sac Actun San Francisco Seaworld Sewan Siesta Key Słoneczny Brzeg słonie snorkelling Space Coast srilanka St.Michan's St.Patrick's Stonehedge surfing Sydney Szefszawan Szkocja Szwajcaria Święty Krzyż tanie loty tanie podróżowanie Tasmania Tatev udawalawe UK USA Uxmal Valladolid wakacje Warna weekend Wielki Kanion Włochy wodospad wyspa Skye zamki żółwie